مورخ: 1388/11/20
شماره: 210/73586
بخشنامه
ابلاغ تصویب‌نامه شماره 141736/ت 43361 هـ مورخ 16/7/88 تکلیف شرکت‌های دولتی که قسمتی از سهام آن‌ها متعلق به بخش غیر دولتی است نسبت به پرداخت چهل درصد (40%) سود ابرازی (سود ویژه)
به پیوست تصویر تصویب‌نامه شماره 141736/ت 43361 هـ مورخ 16/7/88 هیأت محترم وزیران مندرج در روزنامه رسمی شماره 18827 مورخ 27/7/88 مبنی بر:
  • 1- شرکت‌های دولتی که قسمتی از سهام آن‌ها متعلق به بخش غیر دولتی است به تناسب میزان سهام بخش یاد شده مشمول پرداخت چهل درصد (40%) سود ابرازی (سود ویژه) موضوع بند (12) قانون بودجه سال 1387 کل کشور تنفیذ شده در بند (45) قانون بودجه سال 1388 کل کشور به حساب درآمد عمومی نبوده و سهم بخش غیر دولتی از چهل درصد (40%) سود ابرازی (سود ویژه) پس از تصویب مجامع عمومی توسط شرکت‌های مذکور به سهامداران بخش غیر دولتی پرداخت می‌شود.
  • 2- سود دریافتی شرکت‌های دولتی از شرکت‌های دولتی سرمایه‌پذیر مشمول پرداخت چهل درصد (40%) سود ابرازی موضوع بند (1) نمی‌باشد و در محاسبه چهل درصد (40%) سود ابرازی (سود ویژه) سود مکتسبه شرکت‌های دولتی از شرکت‌های دولتی سرمایه‌پذیر کسر می‌شود. جهت اطلاع و بهره‌برداری لازم ابلاغ می‌گردد.
امیرحسن علی حکیم
معاون فنی و حقوقی
4
(0)