مورخ:
1390/09/07
شماره:
200/20642
بخشنامه
ممنوعیت سوءاستفاده کارمندان دولتی از مشاغل خود
به پیوست بخشنامه شماره 162966 مورخ 15/8/1390 معاون اول محترم رئیسجمهور که مقرر میدارد:
با رعایت مفاد قانون مدیریت خدمات کشوری و سایر قوانین و مقررات موضوعه، کارمندان کلیه وزارتخانهها، شرکتها، بانکها، مؤسسات و نهادهای عمومی دولتی موظفند وظایف خود را با دقت، سرعت، صداقت، امانت، گشادهرویی، انصاف و تبعیت از قوانین و مقررات عمومی و اختصاصی دستگاه مربوط انجام دهند و دستگاههای اجرایی نیز مکلفند علاوه بر نظارت مستقیم از طریق انجام بازرسیهای مستمر داخلی توسط بازرسان متعهد و متخصص بر عملکرد ابوابجمعی تحت مسئولیت، نظارت نمایند. بدیهی است مدیران و سرپرستان بلافصل، مسئول نظارت و کنترل و حفظ روابط سالم کارمندان خود در انجام وظایف محوله بوده و در مورد عملکرد آنان باید پاسخگو باشند.
چنانچه کارمندان مزبور با اقدامات خود یا بنا به توصیه و تأکید اشخاص در هر سطح موجب ضرر و زیان دولت شده و یا تخلفاتی نظیر رشوه، اختلاس و یا سوء استفاده در حیطه مسئولیت خود مرتکب شوند علاوه بر برخورد با آنان، با مدیران و سرپرستان مسئول نیز که در کشف تخلف یا جرایم اهمال نمودهاند، مطابق قوانین و مقررات مرتبط رفتار خواهد شد.
مسئولیت حسن اجرا و نظارت کامل موضوع این بخشنامه به عهده بالاترین مقام دستگاههای اجرایی بوده و لازم است مفاد آن را در اولین فرصت در کلیه سطوح به واحدهای تابعه و کارکنان مربوط ابلاغ نمایند.
چنانچه کارمندان مزبور با اقدامات خود یا بنا به توصیه و تأکید اشخاص در هر سطح موجب ضرر و زیان دولت شده و یا تخلفاتی نظیر رشوه، اختلاس و یا سوء استفاده در حیطه مسئولیت خود مرتکب شوند علاوه بر برخورد با آنان، با مدیران و سرپرستان مسئول نیز که در کشف تخلف یا جرایم اهمال نمودهاند، مطابق قوانین و مقررات مرتبط رفتار خواهد شد.
مسئولیت حسن اجرا و نظارت کامل موضوع این بخشنامه به عهده بالاترین مقام دستگاههای اجرایی بوده و لازم است مفاد آن را در اولین فرصت در کلیه سطوح به واحدهای تابعه و کارکنان مربوط ابلاغ نمایند.
جهت اجرا ابلاغ میگردد.
مدیران کل امور مالیاتی مسئول حسن اجرای این بخشنامه میباشند.
علی عسکری
شماره: 162966
تاریخ: 15/8/1390
پیوست:
تاریخ: 15/8/1390
پیوست:
با رعایت مفاد قانون مدیریت خدمات کشوری و سایر قوانین و مقررات موضوعه، کارمندان کلیه وزارتخانهها، شرکتها، بانکها، مؤسسات و نهادهای عمومی دولتی موظفند وظایف خود را با دقت، سرعت، صداقت، امانت، گشادهرویی، انصاف و تبعیت از قوانین و مقررات عمومی و اختصاصی دستگاه مربوط انجام دهند و دستگاههای اجرایی نیز مکلفند علاوه بر نظارت مستقیم از طریق انجام بازرسیهای مستمر داخلی توسط بازرسان متعهد و متخصص بر عملکرد ابواب جمعی تحت مسئولیت نظارت نمایند. بدیهی است مدیران و سرپرستان بلافصل، مسئول نظارت و کنترل و حفظ روابط سالم کارمندان خود در انجام وظایف محوله بوده و در مورد عملکرد آنان باید پاسخگو باشند.
چنانچه کارمندان مزبور با اقدامات خود یا بنا به توصیه و تأکید اشخاص در هر سطح موجب ضرر و زیان دولت شده و یا تخلفاتی نظیر رشوه، اختلاس، و یا سوء استفاده در حیطه مسئولیت خود مرتکب شوند، علاوه بر برخورد با آنان، با مدیران و سرپرستان مسئول نیز که در کشف تخلف یا جرایم اهمال نمودهاند، مطابق قوانین و مقررات مرتبط رفتار خواهد شد.
مسئولیت حسن اجرا و نظارت کامل موضوع این بخشنامه به عهده بالاترین مقام دستگاههای اجرایی بوده و لازم است مفاد آن را در اولین فرصت در کلیه سطوح به واحدهای تابعه و کارکنان مربوط ابلاغ نمایند.
محمدرضا رحیمی
معاون اول رئیسجمهور
معاون اول رئیسجمهور
3