مورخ: 1389/12/17
شماره: 210/36187
بخشنامه
ابلاغ مصوبه شماره 254625/ت 46052 هـ مورخ 10/11/89 در خصوص تکلیف پرداخت شرکت‌های دولتی که قسمتی از سهام آن‌ها متعلق به بخش غیر دولتی است، نسبت به پرداخت 40% سود ابرازی (سود ویژه)
به پیوست تصویر مصوبه شماره 254625/ت 46052 هـ مورخ 10/11/89 هیأت محترم وزیران که به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب گردیده است مبنی بر اینکه:
  • 1- شرکت‌های دولتی که قسمتی از سهام آن‌ها متعلق به بخش غیر دولتی است، به تناسب میزان سهام بخش یاد شده مشمول پرداخت چهل درصد (40%) سود ابرازی (سود ویژه) موضوع بند (12) قانون بودجه سال 1387 کل کشور تنفیذ شده در بند (17) قانون بودجه سال 1389 کل کشور به حساب درآمد عمومی نبوده و سهم بخش غیر دولتی از چهل درصد (40%) سود ابرازی (سود ویژه)، پس از تصویب مجامع عمومی، توسط شرکت‌های مذکور به سهامداران بخش غیر دولتی پرداخت می‌شود.
  • 2- سود دریافتی شرکت‌های دولتی از شرکت‌های دولتی سرمایه‌پذیر مشمول پرداخت چهل درصد (40%) سود ابرازی موضوع بند (1) نمی‌باشند و در محاسبه چهل درصد (40%) سود ابرازی (سود ویژه)، سود مکتسبه شرکت‌های دولتی از شرکت‌های دولتی سرمایه‌پذیر کسر می‌شود.
جهت اطلاع و اقدام لازم ابلاغ می‌گردد.
امیر حسن علی حکیم
معاون فنی و حقوقی
1
(0)