مورخ:
1389/11/10
شماره:
254625/ت 46025 هـ
تصویبنامه و تصمیمنامه
تکلیف پرداخت شرکتهای دولتی که قسمتی از سهام آنها متعلق به بخش غیر دولتی است، نسبت به پرداخت 40% سود ابرازی (سود ویژه)
وزارت نفت - وزارت امور اقتصادی و دارایی
هیأت وزیران در جلسه مورخ 26/10/1389 بنا به پیشنهاد شماره 320160-2/12 مورخ 30/9/1389 وزارت نفت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:
- 1- شرکتهای دولتی که قسمتی از سهام آنها متعلق به بخش غیر دولتی است، به تناسب میزان سهام بخش یاد شده مشمول پرداخت چهل درصد (40%) سود ابرازی (سود ویژه) موضوع بند (12) قانون بودجه سال 1387 کل کشور تنفیذ شده در بند (17) قانون بودجه سال 1389 کل کشور به حساب درآمد عمومی نبوده و سهم بخش غیر دولتی از چهل درصد (40%) سود ابرازی (سود ویژه)، پس از تصویب مجامع عمومی، توسط شرکتهای مذکور به سهامداران بخش غیر دولتی پرداخت میشود.
- 2- سود دریافتی شرکتهای دولتی از شرکتهای دولتی سرمایهپذیر مشمول پرداخت چهل درصد (40%) سود ابرازی موضوع بند (1) نمیباشد و در محاسبه چهل درصد (40%) سود ابرازی (سود ویژه)، سود مکتسبه شرکتهای دولتی از شرکتهای دولتی سرمایهپذیر کسر میشود.
محمدرضا رحیمی
معاون اول رئیسجمهور
معاون اول رئیسجمهور
1